петак, 25. април 2014.

BRUKA: Pozivaju vozače da udare pešake

Umesto da ih štite, u spotu za kampanju apeluju na ljude za volanom da „primete pešaka pre nego što ga udare“


BEOGRAD - Nesrećan izbor reči!
Agencija za bezbednost saobraćaja Republike Srbije u okviru kampanje za bezbednost pešaka u saobraćaju emitovala je spot koji vozačima šalje poruku „da primete pešake pre nego što ih udare“, odnosno suprotnu od one koja je zamišljena kampanjom! 

Naime, na kraju ovog spota u prvom planu ispisana je poruka: „Primeti pešaka pre nego što ga udariš!“, što je prema mišljenju građana, ali i stručnjaka, nesrećna lingvistička konstrukcija. Zato nije ni čudo što je ova skandalozna poruka izazvalareakcije gledalaca, koji su na forumima i društvenim mrežama poslednjih dana s nevericom komentarisali slogan koji, prema mišljenju nekih, podstiče agresiju.

Nakaradno

Milka Canić, lektorka i supervizor televizijskog kviza „Slagalica“, kaže da je ova poruka vrlo dvosmislena i da bi bolje rešenje bilo kada bi se reklo: „Primeti pešaka kako ga ne bi udario“.
 Nisam začuđena jer je veliki broj reklama pogrešan i nakaradan. Čitav rad može da se napiše na tu temu. Sećam se da je godinu dana išla reklama u kojoj se izgovaralo „plizim te“, umesto „molim te“ - ističe Milka Canić, dok Damir Okanović, direktor Srpskog komiteta za bezbednost u saobraćaju, smatra da je ova reklama pogrešno postavljena i da ne ispunjava svrhu.

Bitna reakcija

- Začuđeni smo kad je reč o sloganu, ali i o kompletnoj postavci. Cilj ovakvih reklama mora da bude da promene stav i izdaju konkretno uputstvo vozačima. Ovde ne postoji ništa osim podataka o broju poginulih - naglašava Okanović.

Direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Stojadin Jovanović kaže da je njihova namera bila da se pažnja usmeri na pešake koji stradaju i da spot treba da izazove pažnju.
- Poruka je da se skrene pažnja na pešake koji stradaju jer ih vozači ne primećuju. Nismo imali nameru da bude dvosmisleno, ali je možda i dobro što je ovako jer privlači pažnju gledalaca da se zainteresuju - navodi Jovanović i dodaje da su spot radili u dogovoru s produkcijskom kućom „Samaljot prodakšn“, čiji su konačni predlog odobrili.
pesaci

0 comments:

Постави коментар

adf 300x250

Архива чланака

facebook like

Socijalni STANOVI U NISU NIJE CENA OD 350 EURA POGLEDAJTE

Postovani mozda je za vas like stranice mala stvar, ali nama puno znaci HVALA!!!!

facbook like

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes |